6.2 C
Bratislava
utorok, 26 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Nissan ide späť do úžitkáčov, predstavil novú veľkú dodávku Interstar

Advertisement

Nissan chystá veľký návrat do segmentu úžitkových vozidiel. Predstavuje novú generáciu modelu Nissan Interstar, veľkej dodávky, ktorú prepracovali a zdokonalili tak, aby sa stala najmodernejším prírastkom do ponuky ľahkých úžitkových vozidiel Nissan (LCV).

Nissan Interstar profil
Foto: Nissan

Nový Nissan Interstar sa vyznačuje nielen väčšími rozmermi a všestrannosťou, ale je to aj prvá veľká dodávka Nissan dostupná so 100 % elektrickým pohonom. Úplne nový Nissan Interstar je prispôsobený na rôzne špecifické potreby podnikov a podnikateľov.

Nissan Interstar maska
Foto: Nissan

Nissan Interstar má úplne nový vzhľad

Nový Interstar má výraznú prednú mriežku, ktorá pripomína nákladné vozidlo a zároveň naznačuje kvalitné spracovanie. Nová dodávka sa dodáva so štandardnou zárukou Nissan na 5 rokov alebo 160 000 kilometrov, resp. 8 rokov alebo 160 000 kilometrov na batériu elektrickej verzie Interstar-e. Mimochodom, ak sa vám zdá byť nejaký povedomý, bude to tým, že Nissan má strategickú aliančnú spoluprácu s Renaultom, ktorý na jeseň predstavil úplne nový Master.

Nissan Interstar zozadu
Foto: Nissan

Úplne nový Interstar-e, prvá plne elektrická veľká dodávka od Nissanu, dostal batériu s kapacitou 87 kWh, ktorá má udávaný maximálny dojazd viac ako 460 kilometrov. Nabíjanie D/C podľa značky poskytne 252 km dojazdu len za 30 minút nabíjania.

Nissan Interstar-e
Foto: Nissan

Verzia pre kratšie misie má kapacitu batérie 40 kWh, čo postačí na dojazd približne 200 km. Táto verzia s menšou batériou sa pomocou A/C nabíjania nabije z na 100 % kapacity za menej ako 4 hodiny. Interstar-e je model určený predovšetkým na jazdu v mestách, preto spĺňa všetky mestské predpisy týkajúce sa znečistenia a kvality ovzdušia.

Nissan Interstar-e svetlo
Foto: Nissan

V ponuke diesel aj elektrika

Či už vo verzii diesel alebo ako čistý elektromobil bude nový model vybavený špičkovou aerodynamikou vo svojej triede. Koeficient odporu vzduchu SCx sa znížil o 20 %, čo výrazne prospeje šetreniu paliva resp. energie.

Foto: Nissan

Nová generácia Interstaru sa môže pochváliť aj o 40 mm širšími bočnými dverami a o 100 mm dlhšou ložnou plochou. Užitočné zaťaženie dosahuje až 1,6 tony v prípade elektrickej verzie a takmer 2 tony v prípade variantov s nafotvým pohonom. Interstar novej generácie v dieselovej aj elektrickej verzii má maximálnu ťažnú kapacitu 2 500 kg.

Foto: Nissan

V kabíne nezostal kameň na kameni

Od predchádzajúcich generácií sa Interstar novej generácie odlišuje aj prepracovaným interiérom, ktorý je navrhnutý s ohľadom na vodiča a cestujúcich. Odolné poťahy sedadiel spolu s vyhrievaným čelným sklom a sedadlami chránia čalúnenie vozidla a poskytujú vodičovi potrebný komfort a oporu aj počas dlhšieho pobytu za volantom.

Foto: Nissan

Manévrovateľnosť sa podľa Nissanu výrazne zlepšila, pretože v porovnaní so staršími verziami má lepší priemer otáčania, a to o 1,5 metra. Vďaka tomu má byť prekonávanie zložitých mestských ulíc jednoduchšie.

Foto: Nissan

Nissan Interstar s dôrazom na bezpečnosť

Všetky modely Interstar novej generácie sú štandardne vybavené širokou škálou bezpečnostných prvkov, vrátane systému núdzového brzdenia, systému varovania pred ospalosťou a systému monitorovania tlaku v pneumatikách. Súčasťou tejto novej ponuky je aj asistent pri ťahaní prívesu, ktorý zvyšuje bezpečnosť.

Foto: Nissan

Brzdový systém s jedným brzdovým valcom zabezpečuje, že brzdný výkon je vždy optimalizovaný bez ohľadu na to, aké ťažké je vozidlo. Okrem toho sa reakčný čas Interstaru pri núdzovom brzdení skrátil oproti predchádzajúcej generácii modelov na polovicu, čo vodičom poskytuje ešte väčší pokoj a umožňuje im zostať za volantom v maximálnej možnej miere v bezpečí. Nissan si dal za cieľ dosiahnuť úplnú elektrifikáciu radu ľahkých úžitkových vozidiel od roku 2026.

Foto: Nissan
ZdrojNissan
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement