Nákladné vozidlá so spaľovacím motorom na vodíkový pohon sú už niekoľko rokov súčasťou ponuky mnohých výrobcov, ako sú MAN, Scania či Cummins. Významnú spoluprácu za účelom predstavenia tejto technológie širokej verejnosti teraz predstavil Ford Trucks, ktorý na nej spolupracoval s odborníkmi na vodíkový pohon CMB.Tech.
Aktuálne existujú dva spôsoby využitia vodíka v segmente nákladných vozidiel. Najčastejším spôsobom je výroba elektriny z vodíka a jej následné využitie na pohon elektromotora. Druhým spôsobom je možnosť nahradiť naftu vodíkom, pri ktorej sú potrebné úpravy spaľovacieho motora. Tento spôsob nie je tak ekologický ako prvý spôsob, jeho výhodou je ale jednoduchšia realizácia. Práve týmto spôsobom bude fungovať nový Ford F-Max.
Belgická spoločnosť CMB.Tech už pred tromi rokmi ukázala prototyp Ford F-Max vybavený vodíkovým systémom, ktorý nahrádza až 80 % nafty vodíkom. V ustanoveniach spolupráce sa uvádza zavedenie vodíkových a naftových vozidiel F-Max do trvalého predaja, pričom prvé jednotky budú zákazníkom doručené koncom tohto roka.
Každý Ford s vodíkovou inštaláciou bude prestavaný v Belgicku, v závode CMB.Tech v Antverpách. Priemerný čas na takúto prestavbu bude len 3 hodiny vrátane vloženia prídavných nádrží za kabínu, či inštalácie vstrekovania vodíka do valcov. Spoločnosť CMB.Tech uviedla, že prídavné nádrže budú predstavovať isté obmedzenie, keďže kvôli šírke nádrží je potrebné posunúť točňu návesu dozadu.